Leading page, czy Landing page? Jak to tak właściwie z tym jest, który ze zwrotów jest poprawny? Jak stworzyć dobrą i atrakcyjną dla konsumenta stronę docelową?
Leading page?
Trafiliście w sieci ogłoszenie, w którym oferowana jest ładna i tania strona Leading page? To musi być naprawdę dobra okazja, ponieważ coś takiego jak Leading page nie istnieje. Słowo lead z języka angielskiego można przetłumaczyć jako prowadzić, przewodzić lub kierować. Page oznacza stronę, więc tak właściwie leading page można by przetłumaczyć jako prowadzącą stronę, a idąc tym tokiem, to prowadząca strona prowadzi do strony docelowej, więc Leading page jest poprawnym sformułowaniem.
Otóż nie, nie jest. Słowo lead łączy się z lead generation, czy na przykład sales leads. W pierwszym przypadku sformułowanie oznacza pozyskiwanie leadów, a w drugim lead sprzedażowy.
Lead sprzedażowy – co to jest?
Leadem sprzedażowym jest konsument niezależnie od tego, czy jest to firma, czy też osoba prywatna. Chodzi tutaj o osobę lub podmiot, które zainteresowane są danym produktem, tudzież usługą. W marketingu internetowym lead sprzedażowy oznacza, że dana osoba lub firma pozostawiła swoje dane na stronie internetowej, wypełniając formularz, który daje jej dostęp do wybranej usługi lub produktu.
Lead generation, czyli jeden z najważniejszych elementów marketingu
Lead generation można nazwać procesem, który ma na celu wzrost zainteresowania ofertą, zbieraniem informacji kontaktowych oraz budowanie bazy potencjalnych klientów. Wykorzystuje się do tego przeróżne kampanie marketingowe (w tym leady sprzedażowe), narzędzia oraz technologie. Wśród nich warto wymienić content marketing, influencer marketing i jeden z najstarszych mechanizmów, którym jest e-mail marketing.
Landing page, czyli jedyna poprawna strona docelowa
Landing page jest stroną docelową, czy też inaczej nazywana stroną lądowania, na którą kierowany jest użytkownik po kliknięciu reklamę np. w mailingu, newsletterze lub kampanii reklamowej na Facebooku/Instagramie. Jej głównym i zarazem najważniejszym zadaniem jest nakłonienie użytkownika do zakupu produktu, skorzystania z usługi lub zaproszenia do kontaktu.
Co więcej, landing page może być podstroną w istniejącym serwisie lub samodzielną stroną. Warto wiedzieć, że nie jest to strona firmowa i skierowana jest ona na konkretny produkt lub usługę. Na przykład dana firma oferuje wiele usług, lecz chciałaby zacząć promować jedną konkretną, więc tworzy landing page, który będzie skupiony tylko na tej usłudze. Co ważniejsze, nie oznacza to, że nie może stworzyć wielu landing page’ów dla swoich produktu lub usług.
Leading page a landing page
Jak sami widzicie, są to dwie, całkowicie od siebie różne frazy, które mylnie uważane są za synonimy. Lead odnosi się do pozyskiwania odbiorców, natomiast landing page może w tym pomóc, kierując potencjalnych konsumentów na konkretną usługę lub produkt. Warto więc znać znaczenia tych zwrotów, aby w przypadku rozmowy handlowej rozmawiać z kontrahentem o tym samym.