1. Czy opinie w Google mają wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania?
Tak, ponieważ każda aktywność w obrębie wizytówki Google wpływa pozytywnie na indeksowanie strony. A dodatkowo im więcej opinii, tym większa szansa na zwiększenie widoczności lokalnie.
Budżet powinien być podzielony na kilka sektorów. Linkbuilding jest ważnym aspektem działań SEO, ponieważ linki prowadzące do naszej strony podnoszą jej pozycję. Jeśli będą to linki ze stron o wysokich parametrach, takich jak autorytet strony, to roboty Google szybko to zauważą i podniosą pozycję strony.
2. Czy warto kupować linki zwrotne do swojej witryny? Jak najlepiej jest rozplanować budżet na promowanie siebie w Internecie?
3. Jakie są różnice w pozycjonowaniu lokalnej firmy, a firmy bez fizycznej lokalizacji lub działającej na większym obszarze?
Lokalna firma, pozycjonowana na dany obszar ma mniejszą konkurencję niż wyszukiwanie ogólnopolskie. Pozycjonując się na frazę kluczową + miasto jesteśmy w stanie szybciej osiągnąć TOP10, niż miałoby to miejsce przy frazach bez miejscowości.
Specjalista SEO przygotowuje stronę, optymalizuje ją pod kątem pozycjonowania. Konieczne jest nie tylko odpowiednie wprowadzenie działań na stronie, ale także połączenie jej z szeregiem narzędzi analitycznych, które śledzą działania w obrębie strony, a także monitorują konkurencję. Specjalista SEO zajmuje się także opracowaniem contentu, czyli wartościowych treści, których szukają potencjalni klienci. Specjalista SEO dba także o wizerunek w sieci i buduje obraz Ciebie jako eksperta poprzez wartościowe treści. Pieniądze idą także na pozyskanie miejsc lub obsługę zaplecz, a także na treści - Content Marketing.
4. Na co tak naprawdę wydaję pieniądze podczas współpracy z SEOwcami - jaki jest zakres prac takiego specjalisty i czym on się zajmuje?
Przede wszystkim nie będziesz błądził bez celu. SEOwiec na starcie dokona analizy i będzie wiedział, jakie działania należy prowadzić. Po kilku miesiącach (średnio 6 mies.) osiągniesz wysoką pozycję, która nie będzie spadać, a utrzyma się, nawet po zakończeniu współpracy z SEOwcem. Tak jest z SEOSki, czyli ze mną i z moim zespołem - nie odpowiadam za to, jak działa konkurencja 🙂
6. Jakich rezultatów można się spodziewać po podjęciu współpracy z SEOwcem?
7. Czy praca SEOwca skupia się głównie na off-page SEO?
Nie, zdecydowanie NIE! Optymalizacje treści ON-PAGE także jest wykonywana, jeżeli wskażą na taką konieczność narzędzia analityczne. Działania te jednak są wykonywane raz na kilka tygodni. I na start współpracy.
Patrz punkt 7. Bo to ciągłe dostosowanie do konkurencji oraz nowych wymagań Google.
8. Czy przy statycznych stronach, na których była dokonana optymalizacja ON-PAGE wymagane jest jakieś dalsze działania przyszłościowe w tym zakresie?
9. Dlaczego specjalistom od SEO płaci się w formule abonamentowej?
Ponieważ SEO to działania długofalowe - świetne wyniki osiąga się po miesiącach stałej pracy. A znam historie płacenia za efekt. To nie opłacalne dla Ciebie. Dlaczego? Wyobraź sobie, że w 6 miesięcy osiągnę Top10, a Ty będziesz za tę pracę płacił 12 może 24 miesiące.
Ja mam taką zasadę, że w relacji abonamentowej, jak wypozycjonuje jakieś frazy na pozycje Ciebie satysfakcjonujące, to przekładam budżet na nowe frazy i buduję Twoją widoczność wszerz. Działa wtedy efekt kuli śnieżnej.
Tak, firmy z dużą konkurencją. Z popularnymi frazami i z dużą liczbą wyszukiwań.
10. Czy są firmy, które trudniej wypozycjonować niż pozostałe? Jeżeli tak to jakie?
11. Jakie formy marketingu najlepiej prowadzić?
To zależy od rodzaju biznesu. Czy działasz lokalnie czy w sieci? Kwestia studium indywidualnego przypadku. Nie musisz prowadzić wszystkiego, aby zaistnieć! 🙂
Na jego doświadczenie i przejrzystość działania. Jeżeli widzisz wiedzę i doświadczenie oraz gotowość do stałego raportowania działań możesz być spokojny o współpracę. A na co, Ty zwracasz uwagę? 🙂