Copywriter jest stosunkowo świeżym zawodem. Jest to osoba, która głównie zajmuje się pisaniem treści ogólnotematycznych oraz tworzeniem reklam od strony tekstowej.
Copywriter – kim jest?
Stanowisko to polega na tworzeniu różnego rodzaju treści, zarówno zwykłych sloganów reklamowych, opisów produktów jak również scenariuszów do filmów reklamowych. Wszystkie z form treści pisanych zaliczają się do zakresu pracy copywritera. Nie liczy się tutaj jednak sama poprawność gramatyczna czy ilość napisanego tekstu tylko jego jakość. Zazwyczaj copywritera jest zatrudniony w agencji reklamowej czy marketingowej, które mają na celu zwiększać sprzedaż swoich klientów. Tutaj z pomocą przychodzi właśnie osoba kreatywna o lekkim piórze i posiadająca tysiące koncepcji, aby w swój sposób poprzez tekst przekazać korzyści danego produktu oraz zachęcić klienta do zakupu.
Zawód ten daje wiele możliwości, ponieważ praca ta może być wykonywana zarówno stacjonarnie jak i zdalnie z każdego miejsca na świecie. Nie ma również ściśle określonych reguł czy copywriter zajmuje się tylko treściami do prasy lub telewizji. Również w środowisku internetowym aktualnie jest coraz to większe zapotrzebowanie na zawartość wysokiej jakości treści. W związku z tym zapotrzebowanie na dobrego copywritera również rośnie. Niewątpliwie jest to ciekawy zawód, w którym każdego dnia można mieć styczność z zupełnie innymi tematami artykułów i różnorodnymi branżami. Ma to oczywiście swoje wady i zalety. Z jednej strony zawód pozwala na rozwój osobisty w wielu kierunkach. Jednak pociąga to za sobą konieczność ciągłej nauki, aby być w stanie realizować coraz bardziej wymagające zlecenia.
Jaka osoba może zostać copywriterem?
Mylnie wyrobiło się stwierdzenie, iż pisać może każdy pod warunkiem posiadania pióra lub klawiatury. Każdy copywriter powinien cechować się przede wszystkim nienaganną pisownią pod kątem gramatycznym i stylistycznym. W tym zawodzie studia nie odgrywają jednak najważniejszego elementu. Co prawda o wiele łatwiej na tym stanowisku będzie odnaleźć się humaniście niż inżynierowi, aczkolwiek przede wszystkim potrzebna jest tutaj cecha tzw. lekkiego pióra. Jest to łatwość wyrażania swojego zdania, zastosowanie poprawnej formy językowej na wiele sposobów oraz umiejętność dostosowania treści do wybranej grupy docelowej.
Wpływ Copywritera na pozycjonowanie stron
Bez wątpienia połączenie pozycjonowania SEO oraz usług copywritera jest niezbędne w celu osiągnięcia wysokich pozycji wyszukiwań. Jak wiadomo, dla wyszukiwarek, na stronach internetowych najważniejsza jest treść, której pisaniem zajmuje się copywriter. Nie chodzi o sam fakt, iż artykuły na stronie www nie mogą być duplikowane, chociaż jest to oczywiste, lecz przede wszystkim ważna jest ich wysoka jakość. Copywriter ma wiedzę na temat odpowiedniej struktury artykułu przyjaznej dla SEO. Jest to odpowiednie dobranie słów kluczowych i optymalne dopasowanie ich zagęszczenia w tekście czy chociażby stworzenie pasujących nagłówków i ciekawego tematu.