Żadna strona internetowa nie będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, jeżeli jej treść prezentować będzie niską jakość i nie będzie mieć żadnej wartości dla użytkowników. To prosta, ale kluczowa prawda, której zrozumienie pozwoli Waszym witrynom trafiać na coraz wyższe pozycje w Google. Co z tym wszystkim ma wspólnego tytułowy cornerstone content? Czym jest i co ma wspólnego z SEO? Przeczytajcie w dzisiejszym artykule.
Co oznacza cornerstone content?
Z języka angielskiego "cornerstone" należy przetłumaczyć jako "kamień węgielny", czyli kamień w rogu budynku. Współcześnie określa się w ten sposób pierwszy kamień (lub cegłę) rozpoczynający budowę. Dawniej umieszczano na nim na przykład imię i nazwisko budowniczego, a wmurowaniu kamienia węgielnego w przypadku ważnych budynków do tej pory towarzyszy uroczysta ceremonia. Zapytać możecie: "dobrze, ale co to wszystko ma wspólnego z moją stroną internetową?". Cornerstone to określenie, które odnosi się także do treści na witrynie. Cornerstone content to zagadnienie z zakresu SEO i marketingu treści i według najprostszej definicji jest to najważniejszy, najwyższej jakości content na stronie oraz logiczna struktura linków.
Jak jeszcze można określić cornerstone content? Jest to swego rodzaju rdzeń serwisu, który ma bardzo ważne zadania. Oto kilka z nich:
- dostarczanie wysokiej jakości, interesujących, przydatnych i wyczerpujących informacji na dany temat
- zrobienie dobrego pierwszego wrażenia na odwiedzających stronę, zapoznanie ich z obszarem Waszej działalności, pokazanie firmy jako specjalisty w dziedzinie
- chociaż w przypadku treści cornerstone sprzedaż produktów/usług nie jest celem samym w sobie, to content powinien odzwierciedlać misję danego biznesu
Sztuka budowania treści
W kolejnym akapicie dowiecie się, jakie treści powinny stanowić Wasz cornerstone. Musicie jednak wiedzieć, że samo ich stworzenie i opublikowanie to nie koniec pracy. Należy zadbać także o odpowiednie linkowanie wewnętrzne, czyli połączenie contentu. Jak sobie ułatwić to zadanie? Gdy wybierzecie już najważniejsze treści, pomyślcie o nich jak o centrum lub osi. Jaki efekt chcemy osiągnąć? Google powinno widzieć, że do jednej z podstron prowadzi np. kilka innych artykułów i w ten sposób uznać, że jest ona istotnym elementem serwisu. Gdy macie więc podstrony zoptymalizowane pod frazy długiego ogona (long tail), powinien na nich znajdować się odnośnik do głównego artykułu. Najlepiej, aby przyjął on formę anchora, który naturalnie wpasuje się w tekst.
Jakie powinny być treści cornerstone? Wskazówki
Zacznijcie od tego, co już macie!
Zanim poznacie wskazówki dotyczące tego, jaki powinien być cornerstone content, warto wspomnieć o rzeczy, która jest niestety często pomijana. Mowa o... poprawianiu! Zanim zaczniecie pisać nowe treści, powinniście przyjrzeć się, tym który już jest na stronie. Na pewno są wśród nich już takie, które stanowią ważny element witryny. I choć być może były pisane z zachowaniem zasad optymalizacji, czas sprawia, że można spojrzeć na nie krytycznym okiem i znaleźć okazję do ulepszenia. Popracujcie nad językiem, aktualnością tekstu (Google to doceni!) oraz SEO. Warto zwrócić na LSI - semantyczne frazy kluczowe, czyli takie, które są powiązane tematycznie z główną frazą tekstu. Jak ich szukać? Oczywiście jest na to kilka sposobów, oto one:
- 1pierwszy sposób to wyszukiwanie ręczne, czyli wpisanie w wyszukiwarkę interesującej frazy głównej i przejrzenie najlepiej rankujących wyników. Research pozwoli odnaleźć najczęściej pojawiające się w danym kontekście słowa i wyrażenia, które należy uwzględnić, samemu pisząc artykuł. Oczywiście jest to mozolna i wymagająca cierpliwości praca
- 2drugi sposób to skorzystanie z podpowiedzi Google, po wpisaniu ważnej dla nas frazy w pasku, należy przescrollować na sam dół wyników wyszukiwania i zobaczyć sekcję "wyszukiwania podobne do:". Odnaleźć można tam także frazy przydatne do długiego ogona
- 3trzecia metoda to wykorzystanie znanego wszystkim narzędzia, jakim jest Planer Słów Kluczowych Google. Z listy sugestii można wybrać takie wyrażenia, które dotyczą głównej frazy, ale również ją poszerzają
- 4ostatnia metoda to skorzystanie z narzędzi dedykowanych wyszukiwaniu LSI. Jednym z nich jest Twinword.
Uzupełnijcie stronę o nowe, odpicowane treści!
Wiecie już, o czym pisać, teraz pora poznać odpowiedź na pytanie - jak stworzyć najważniejsze treści?
Cornerstone content - strona na solidnej podstawie
Nasz artykuł nie byłby kompletny, gdybyśmy nie wspomnieli, że cornerstone content to nie tylko pisanie dobrych tekstów. To również infografiki, wideo, zdjęcia, a nawet pliki dźwiękowe. To do Was należy wybór treści, które uważacie za najważniejsze dla strony. Artykuły mogą, ale nie muszą być najlepszym materiałem komunikacyjnym.
Przygotowanie cornerstone content jest istotne nie tylko z punktu widzenia użytkownika - spełnienia jego oczekiwań wobec treści i zapewnienia wygody podczas poruszania się po witrynie. Ma również wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeżeli czytaliście nasze poprzednie artykuły, to jest dla Was oczywiste, że Google gratyfikuje wysokiej jakości teksty, a wprowadzenie logicznej wewnętrznej struktury strony, informuje roboty, które podstrony są najważniejsze. Stworzenie takiej struktury może wydawać się skomplikowane, dlatego należy o tym myśleć już od początku tworzenia treści! Oczywiście, nie musicie robić tego samodzielnie. W SEOSki zajmujemy się tym na co dzień i znamy się na contencie, dlatego możemy wziąć pod swoje skrzydła również Wasze witryny.