1. Topical authority - trend czy konieczność?
2. Jak pisać treści, które uzyskają wysokie topical authority?
2.1. Niech tekst będzie źródłem wartościowej wiedzy
2.3. Linkowanie wewnętrzne i linkowanie z innych stron
2.4. Poprawność merytoryczna i językowa
Na pozycjonowanie składa się wiele działań, a wszystkie mają wspólny cel - poprawienie widoczności witryny w sieci. Żeby działania te przyniosły skutek, strona internetowa musi spełniać wymagania stawiane nie tylko przez samych użytkowników, ale też wyszukiwarkę. Jeżeli czytaliście już artykuły na blogu SEOSki, to wiecie, że istnieje wiele wskaźników, oceniających wartość witryny. Czas poznać kolejne pojęcie związane z tym tematem. Zastanawiacie się, czym jest tytułowe topical authority, a przede wszystkim, jakie ma znaczenie dla SEO? Właśnie o tym jest dzisiejszy artykuł!
Topical authority - trend czy konieczność?
Topical authority można określić jako podejście, ideę. Jest to stosunkowo nowe pojęcie, szybko jednak zyskało popularność. Topical authority dotyczy contentu na stronie. Hasło powtarzane przez wszystkich specjalistów od pozycjonowania - content is king (treść to król) - nie straciło ani trochę na aktualności. Unikalne i przydatne z punktu widzenia użytkownika teksty mają ogromny wpływ na pozycję strony w rankingu.
Gdzie należy upatrywać początków topical authority? Cofnąć należałoby się do lat 2013 i 2014, kiedy Google wdrożyło w życie algorytm Hummingbird i nową wersję algorytmu Panda. Koliber (Hummingbird) ułatwił wyszukiwania wykorzystujące język naturalnej konwersacji, a Panda "strąciła" z wysokich pozycji witryny kopiujące treść od innych i te, których content był słabej jakości. To te dwa algorytmy były zapowiedzią nowego podejścia Google do analizowania treści - choć oczywiście nadal ważne są słowa kluczowe, liczy się także ekspercka wiedza i holistyczne podejście do tematu. Koliber i Panda wymusiły wręcz na właścicielach stron inwestycję w content. Zduplikowane treści i liche opisy w sklepach internetowych ściągnięte ze strony producenta? To już nie przejdzie!
Jak pisać treści, które uzyskają wysokie topical authority?
Chcecie, aby Wasze strony (a co się z tym wiąże - Wasze biznesy) uznawane były za autorytet w danej branży? Tutaj nie ma przypadku. Oto zasady, których musicie się trzymać!
Niech tekst będzie źródłem wartościowej wiedzy
Na pewno nieraz przeglądając sieć, natrafiliście na "zapychacze" - artykuły, po przeczytaniu których, nie jesteście w stanie wymienić jednej rzeczy, której się dowiedzieliście. Właśnie. Takie teksty pisane są wyłącznie "pod SEO", nie uwzględniają tego, że przeczytam je ja czy Ty. Jeżeli chcecie, żeby Wasze strony były rozpatrywane w kontekście topical authority, przede wszystkim zadbajcie o ich jakość. Niech dostarczają praktycznych informacji, które będzie mógł wykorzystać czytelnik, a może za ich pomocą nawet rozwiązać problem. Pamiętajcie, żeby nie ograniczać się do faktów i teorii. Jeżeli zagadnienie, o którym piszecie, na to pozwala, wzbogaćcie treść o barwne przykłady. Potrafią one zmienić nudnawy wywód w wywołujący emocje tekst. A takie przecież lubimy czytać i dzielić się nimi.
Nie zaniedbujcie SEO
Musicie znaleźć złoty środek. Pisanie wyłącznie "pod SEO" nie jest najlepszym rozwiązaniem, ale nie oznacza to, że należy całkowicie porzucić optymalizację treści pod wyszukiwarkę! Musicie uzmysłowić sobie, że nie piszecie dla Google, ale dla Internautów korzystających z Google. Musicie więc uwzględnić wymagania obu stron. Koniecznie używajcie więc w tekstach nie tylko pojedynczych słów kluczowych, którymi posługują się Wasi potencjalni klienci. Research i analiza pozwoli Wam odnaleźć także całe zwroty (frazy długiego ogona) i zapytania, które wpisywane są przez nich do paska wyszukiwarki.
Linkowanie wewnętrzne i linkowanie z innych stron
Linkowanie wewnętrzne jest istotne, ponieważ ułatwia poruszanie się po witrynie. Pomaga także zrozumieć (zarówno Google, jak i użytkownikom), czego ona dotyczy oraz które jej podstrony są najważniejsze. Z kolei linki prowadzące z zewnątrz są dla wyszukiwarki potwierdzeniem wartości linkowanej strony. W linkbuildingu trzeba jednak być ostrożnym. Nieodpowiednie podejście może przynieść witrynie więcej szkód niż korzyści. Podstawową zasadą, której powinniście się trzymać, jest powiązanie tematyczne treści z miejscami, na których chcecie umieszczać link.
Poprawność merytoryczna i językowa
Jeżeli tekst ma zostać uznany za ekspercki, pod żadnym pozorem nie mogą znaleźć się w nim błędy - zarówno merytoryczne, jak i językowe. Pamiętajcie: jeżeli jesteście specjalistami w danej branży, sami piszecie swoje treści, ale nie jesteście językowymi "orłami", poproście kogoś o sprawdzenie tekstów przed publikacją. Nawet najlepiej napisany tekst, wydaje się nam nieprofesjonalny, gdy znajdziemy w nim oczywisty błąd ortograficzny.
Zwróćcie uwagę na semantyczne słowa kluczowe
Słyszeliście kiedyś o LSI (Latent Semantic Indexing) keywords? Semantyczne słowa kluczowe to takie wyrażenia, które pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, o co chodzi w tekście. Oznacza to, że są powiązane z tematem, o którym piszecie i z główną frazą. Frazy LSI pozwalają na pokrycie danego obszaru powiązanymi znaczeniowo wyrażeniami. W większości przypadków robimy to intuicyjnie, np. pisząc o aucie, wspominamy o silniku, osiągach i tak dalej. Jakie ma to znaczenie dla SEO? Algorytm wyszukiwarki skanuje tekst, a gdy znajdzie w nim wiele powiązanych słów kluczowych, uzna, że strona kompleksowo "podchodzi" do danego tematu. Warto wynagrodzić ją wyższym miejscem w wynikach wyszukiwania.
Topical authority a SEO
Co do tego nie ma żadnych wątpliwości - topical authority ma bardzo duże znaczenie dla SEO i wpływa na pozycję strony w rankingu Google. Jeżeli więc chcecie, aby Wasze strony trafiały do TOP10 powinniście nasycić je rzetelnymi, merytorycznymi treściami. Wyczerpujcie tematy w taki sposób, aby odwiedzający witrynę użytkownicy, nie musieli uzupełniać swojej wiedzy, wędrując na strony konkurencji. Zadbajcie o to, aby teksty świadczyły o Waszym profesjonalizmie, a w ten sposób zdobędziecie zaufanie i zyskacie nowych klientów.