Jesteś właścicielem strony lub sklepu internetowego? Musisz pamiętać, że samo posiadanie strony nie wystarczy, aby trafili na nią Twoi potencjalni klienci. Dobra witryna to tylko połowa sukcesu. Aby pojawił się na niej ruch, musisz zwiększyć jej widoczność, a także dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Pomogą Ci w tym idealnie dopasowane artykuły sponsorowane. Zobacz jak to zrobić?
Artykuł sponsorowany - co to takiego? Jak wygląda w praktyce i czym się charakteryzuje?
Nachalne atakowanie potencjalnych klientów sloganami to przeżytek - ten rodzaj reklamy na nikogo już nie działa. Wręcz przeciwnie! Może wzbudzić niechęć do marki wywołując negatywne emocje. Czas zmienić strategię. Elementem nowego podejścia są artykuły sponsorowane. To przydatne dla użytkownika treści, w których jedynie subtelnie wspominasz swoją firmę.
W praktyce artykuł sponsorowany to nic innego jak odpłatnie publikowany tekst, który oprócz tego, że dostarcza wartościowych treści, to zawiera wzmiankę o konkretnej firmie i jej ofercie. Artykuł sponsorowany powinien być czymś więcej niż zwykłą reklamą. Żeby były skuteczne, muszą podawać potencjalnemu klientowi cenne informacje, wyjaśniać problemy, podawać rozwiązania. Dlatego bardzo dobrze w roli artykułu sponsorowanego sprawdzają się wszelkiego rodzaju poradniki.
Artykuł sponsorowany w świetle digital marketingu
Publikacja artykułów sponsorowanych to jedno z najskuteczniejszych narzędzi, z jakich korzysta content marketing i link building. Wysokiej jakości artykuł pozwoli zdobyć wartościowe linki i zwiększyć ruch na stronie. Bez publikacji artykułów nie wyobraża sobie swojej pracy żaden specjalista SEO. To właśnie za pomocą tych treści możesz skłonić odbiorcę do zainteresowania się Twoim produktem. Co więcej, w grę wchodzi nie tylko pozycjonowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania, ale też budowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Google nagradza wysokimi pozycjami artykuły zawierające wartościową treść z punktu widzenia użytkownika internetu. Dlatego powinieneś w pełni wykorzystać potencjał, jaki skrywają artykuły sponsorowane. Tekst, który jest nie tylko ciekawie napisany, ale też zgodny z zasadami SEO ma większe szanse, aby trafić do jak największej liczby odbiorców.
O czym należy więc pamiętać, pisząc artykuły sponsorowane zgodne z SEO? Najważniejsze elementy to: słowa kluczowe, śródtytuły i linkowanie (link building). Słowa kluczowe, czyli keywords, to zupełna podstawa, gdy mówi się o SEO i content marketingu. Słowa, frazy i ich zagęszczenie nie mogą być przypadkowe! Należy je dokładnie przeanalizować, w czym pomagają takie narzędzia, jak Google Keyword Planner czy Senuto, które ułatwiają skuteczny content merketing przy prowadzeniu strony www.
Czytaj również: Pozycjonowanie longtail - poznaj jego korzyści!
Drugi, bardzo istotny element artykułów to śródtytuły. Są one ważne nie tylko z punktu widzenia czytelności treści, ale mogą też przynieść korzyści pod względem pozycjonowania. Słowa kluczowe w nagłówkach artykułów sponsorowanych - na przykład rzędu drugiego (H2) - poprawią pozycję strony w wyszukiwarce Google.
Ostatnia kwestia, czyli linkowanie do strony internetowej firmy, powinno być bardzo dokładnie przemyślane. Aby artykuł był skuteczny, link musi pojawić się w nim w jak najbardziej naturalny sposób. Linki mogą prowadzić zarówno na stronę główną, jak i na przykład na stronę danego produktu. Dobrze przeprowadzone linkowanie, czyli zwiększenie liczby odnośników prowadzących do witryny firmy, przełoży się na wsparcie działań z zakresu pozycjonowania oraz wzmocnienie świadomości marki. Linkowanie to niezawodny sposób na linkbuilding - dzięki temu, że linki z innych stron prowadzą na Twoją, Google wie, że jest ona wartościowa.
Artykuł sponsorowany - przykład dla Ciebie
Wiesz już, jak w teorii powinna wyglądać budowa artykułu sponsorowanego. Co jednak z praktyką? Tworzenie tekstów, jak każdą inną czynność, należy szlifować. Abyś miał jednak pewien punkt odniesienia, mamy dla Ciebie coś specjalnego: artykuł sponsorowany - przykład!
Na powyższym zdjęciu ekranu widzisz standardowy przykład artykułu sponsorowanego. Zbudowany jest z tytułu, obrazka wyróżniającego, leadu (krótkiego wprowadzenia), śródtytułów i akapitów. Stworzony został na frazę: "masaż dla dwojga" i zawarto w nim informacje, które mogą zainteresować osoby rozważające skorzystanie z takiego zabiegu. Oczywiście, należy pamiętać o linku prowadzącym do strony docelowej. W tym przypadku umieszczono go pod anchorem "masaż dla dwojga". Zobacz poniżej:
Jak publikuje się artykuły sponsorowane? Kto powinien to zrobić?
Chcesz poprawić widoczność witryny w internecie, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Zlecaniem publikacji artykułu zajmują się sami reklamodawcy lub agencje reklamowe. Większość firm, które mają świadomość, jakie korzyści niosą działania content marketingowe, zlecają pisanie i publikację artykułów sponsorowanych doświadczonym agencjom. W ten sposób mają pewność, że tekst będzie napisany poprawnie i dostosowany do wymagań SEO. Publikacja artykułów sponsorowanych wymaga posiadania listy najodpowiedniejszych (pod względem tematyki, parametrów SEO i estymacji ruchu) serwisów. Sponsorowany artykuł i publikację artykułu najlepiej powierzyć specjalistom.
Najważniejsze zalety, jakie ma artykuł sponsorowany
Nadal zastanawiasz się, czy potrzebujesz publikować artykuły sponsorowane? Ta lista uzmysłowi Ci, ile możesz zyskać, dzięki tej formie reklamy:
- dobry tekst sponsorowany będzie subtelną reklamą konkretnego produktu / usługi lub całej marki
- ruch na Twojej stronie / Twoim sklepie wzrośnie, a co się z tym wiąże...
- wzrośnie sprzedaż
- poprawi się pozycja strony w wynikach wyszukiwarki
- wysokiej jakości artykuły sponsorowane zawierające merytoryczne i wartościowe treści, uczynią z Twojej firmy eksperta w danej branży
- przedstawisz zalety swoich produktów / usług i przekonasz potencjalnego klienta, że może ich potrzebować
- podniesiesz renomę marki, zbudujesz pozytywny wizerunek i zdobędziesz nowych fanów!
Jak widzisz, artykuły sponsorowane to niezawodne i efektywne rozwiązanie, gdy zależy Ci na rozwoju firmy. Pomijając je w strategii marketingowej, stracisz szansę na trafienie do jeszcze większego grona odbiorców.
Enter your text here...