1. Narzędzia Google - z jakich korzystają agencje?
2. Nadawanie dostępu do Google Analytics
2.1. Jak nadać dostęp do Google Analytics 3 (Universal Analytics)?
2.2. Jak nadać dostęp do Google Analytics 4?
3. Nadawanie dostępu do Google Search Console
4. Nadawanie dostępu do Profilu Firmy w Google
5. Dostępy do narzędzi Google - nadaj je szybko i bezpiecznie
Wiele firm, aby zwiększyć swoją widoczność i dotrzeć do szerokiego grona klientów, decyduje się na współpracę z agencjami marketingowymi. Agencje dysponują wiedzą, doświadczeniem i narzędziami, dzięki czemu mogą skutecznie promować markę oraz generować wzrost sprzedaży. Niezwłoczne dostarczenie agencji marketingowej potrzebnych informacji, dostępów do odpowiednich systemów i narzędzi jest kluczowe dla efektywnej realizacji strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy Ci najważniejsze instrukcje krok po kroku, które pomogą w nadaniu dostępu agencji marketingowej do narzędzi Google. Omówimy praktyczne aspekty tego procesu, abyś mógł skutecznie zarządzać tymi kwestiami i zapewnić sobie płynną współpracę z agencją.
Narzędzia Google - z jakich korzystają agencje?
Google oferuje narzędzia, takie jak Google Ads, Google Analytics i Google Search Console, które umożliwiają monitorowanie i optymalizację działań online. Dzięki nim agencje marketingowe mają możliwość precyzyjnego śledzenia wyników, analizowania danych i dostosowywania działań w celu osiągnięcia maksymalnego sukcesu reklamowego.
Niezależnie od tego, czy chodzi o analizy, reklamy w sieciach społecznościowych, optymalizację strony internetowej czy badania rynku, Google udostępnia usługi, które wspomagają wszystkie działania związane z promowaniem firmy w sieci.
Nadawanie dostępu do Google Analytics
Google Analytics to narzędzie umożliwiające analizę statystyk ruchu na stronie. Jeżeli posiadasz konto na Google Analytics i chcesz udostępnić dane z narzędzia np. pracownikowi albo specjaliście od pozycjonowania, ta instrukcja Ci to umożliwi.
Jak nadać dostęp do Google Analytics 3 (Universal Analytics)?
1. Zaloguj się do swojego konta Google Analytics
2. Przejdź do sekcji Administracja (w lewym dolnym rogu)
3. Pojawi się widok trzech poziomów, z których możesz dodać nowego użytkownika: Konto, Usługa, Widok danych. W zależności od tego, jak bardzo chcesz ograniczyć dostęp danej osobie, musisz wybrać dany poziom i kliknąć Zarządzanie użytkownikami.
Czym różnią się poszczególne poziomy?
- Konto — to najwyższy poziom, użytkownik, któremu przypisuje się dostęp na poziomie konta, automatycznie otrzymuje wgląd do wszystkich usług i widoków.
- Usługa — to witryna, aplikacja mobilna lub urządzenie. Konto może zawierać jedną lub wiele usług.
- Widok danych — możesz przyznać dostęp do widoku innym osobom, by mogły wyświetlać raporty na podstawie danych z tego widoku.
4. Po wejściu w Zarządzanie użytkownikami zobaczysz okno z informacją o użytkownikach posiadających dostęp do danego konta, usługi lub widoku Google Analytics. Kliknij niebieski plus, aby otworzyć okno do nadawania dostępów.
5. Teraz wpisz adres e-mail nowego użytkownika i zdecyduj, jakie uprawnienia otrzyma (zarządzanie użytkownikami, edycja, współpraca, odczyt i analiza).
6. Po zapisaniu uprawnień użytkownik dostanie maila z zaproszeniem do skorzystania z narzędzia Google Analytics (jeżeli tak zdecydujesz). Po akceptacji uzyska dostęp do konta, usługi lub widoku i będzie mógł analizować dane.
Uwaga! Jeżeli chcesz nadać dostęp na adres mailowy, który nie należy do Gmail, należy najpierw powiązać dane firmowe konto mailowe z kontem Google za pomocą formularza, który znajdziesz tutaj.
Jak nadać dostęp do Google Analytics 4?
1 lipca 2023 roku skończy się możliwość gromadzenia i używania danych w Google Analytics 3 (Universal Analytics). Wtedy Google Analytics 4 stanie się jedyną dostępną wersją platformy.
Żeby nadać dostęp do Google Analytics 4:
1. Zaloguj się do swojego konta Google Analytics
2. Przejdź do sekcji Administracja (w lewym dolnym rogu)
3. Wybierz Zarządzanie dostępem do konta w kolumnie Konto lub Usługa. W GA4 nie istnieją już widoki!
4. Wprowadź adres mailowy konta Google użytkownika, któremu chcesz nadać dostęp
5. Wybierz odpowiednią rolę użytkownika. W GA4 można przydzielić następujące role:
- Administrator – ma pełną kontrolę nad kontem, może nadawać i odbierać uprawnienia innym użytkownikom.
- Edytujący – ma pełną kontrolę na poziomie usługi.
- Marketer – może edytować, usuwać i tworzyć listy odbiorców, konwersji, modeli atrybucji i zdarzeń.
- Analityk – może edytować, usuwać i tworzyć wybrane zasoby powiązane z usługą.
- Przeglądający – może przeglądać dane i ustawienia.
- Brak – nie ma przypisanej roli.
Google Search Console to narzędzie do sprawdzania adresów URL, które udostępnia szczegółowe informacje o skanowaniu, indeksowaniu i wyświetlaniu stron bezpośrednio z indeksu Google. Można też dowiedzieć się z niego, na jakie słowa kluczowe wyświetla się witryna i które z nich generują ruch na stronie. Żeby skorzystać z Google Search Console, musisz posiadać konto Google i zweryfikować własność domeny (szczegóły, jak zacząć korzystać z tego darmowego narzędzia znajdziesz TUTAJ).
Jeśli masz założone konto GSC i zweryfikowaną witrynę, to żeby nadać agencji dostęp do GSC:
- Zaloguj się do Google Search Console
- Wybierz usługę (swoją witrynę) po lewej stronie
- Wejdź w ustawienia, klikając ikonę koła zębatego
- Znajdź zakładkę Użytkownicy i uprawnienia
- Kliknij Dodaj użytkownika
6. Wprowadź powiązany z Google adres e-mail użytkownika, któremu chcesz nadać dostęp
7. Wybierz zakres uprawnień, jaki chcesz przyznać nowemu użytkownikowi. Może to być: Właściciel, Użytkownik z pełnym dostępem, Użytkownik z ograniczonym dostępem
8. Zapisz zmiany
Czytaj również: Jak nadać agencji dostęp do konta reklamowego Facebook Ads?
Profil Firmy w Google (dawniej GMF) to narzędzie, które pozwala właścicielom zaprezentować ich biznes w wyszukiwarce i w Mapach Google. Dzięki wizytówce użytkownicy sieci mogą szybko i wygodnie dotrzeć do najważniejszych informacji na temat firmy.
Żeby nadać agencji dostęp do wizytówki:
- Zaloguj się na Profil Firmy w Google
- Z listy profili, którymi zarządzasz, wybierz firmę, do której chcesz nadać dostęp i kliknij Zobacz profil
- Kliknij trzy pionowe kropki przy nagłówku: Twoja firma w Google
- Wybierz Ustawienia profilu firmy → Menedżerowie
5. Jeżeli jesteś właścicielem profilu, to w lewym górnym rogu zobaczysz opcję Dodaj, wybierz ją
6. Wprowadź powiązany z Google adres e-mail użytkownika, któremu chcesz nadać dostęp
7. Wybierz zakres uprawnień - Właściciel lub Menedżer (Menedżer nie może usunąć wizytówki i zarządzać dostępami, więc jest to najbezpieczniejszy wybór)
8. Kliknij Zaproś
Gotowe! Użytkownik, którego maila podałeś, otrzyma zaproszenie do zarządzania wizytówką
Uwaga! Dodawać i usuwać użytkowników mogą tylko właściciele profilu.
Dostępy do narzędzi Google - nadaj je szybko i bezpiecznie
Nadawanie dostępu agencji do narzędzi Google jest ważnym elementem efektywnej współpracy i skutecznego realizowania strategii marketingowej. Może też być procesem prostym i szybkim, jeśli zastosujesz się do przedstawionych instrukcji. Pamiętaj o przypisaniu odpowiednich uprawnień, aby zapewnić bezpieczeństwo w sieci swojemu biznesowi.