Jak pozycjonować stronę – jest to pytanie, które zadaje sobie wiele osób zaczynających przygodę z własną stroną internetową. W końcu to wynik pozycji w wyszukiwarkach w głównej mierze będzie się składał na przyszłe odwiedziny strony www.
Pozycjonowanie strony – pierwsze kroki
Koniecznym zabiegiem, który musi nastąpić przed podjęciem działań pozycjonowania SEO, jest poprawnie wykonany audyt SEO. W końcu to on pozwala na zapoznanie się z krytycznymi błędami na stronie czy też wskazuje kierunek, w jakim powinno się podążać w celu pozycjonowania strony. Ułatwia on znacznie obranie odpowiedniej strategii, co przekłada się na szybszy i bardziej efektowny rezultat.
Jak pozycjonować stronę linkami
Backlinki są aktualnie najpopularniejszą metodą pozycjonowania, ale również wymagająca cierpliwości oraz czasu na ujrzenie efektów. Metoda ta nie jest czymś skomplikowanym. Cała magia polega na pozyskiwaniu linków wewnętrznych oraz zewnętrznych prowadzących do naszej strony lub podstrony z artykułem. Pozostawiony link może mieć formę tradycyjną w formacie
www.twojastrona.pl lub odnośnika typu anchor. Anchor jest słowem, które zostało sformatowane
jako hiperłącze. Oznacza to, że w momencie, gdy klikniemy tego typu słowo, zostaniemy
przekierowani na adres, który został w nim zawarty.
- linki wewnętrzne
Jest to forma pozyskania linków z poziomu własnej strony internetowej. Nie potrzebujemy w tym celu żadnych dodatków umiejętności czy pomocy firm zewnętrznych. W umieszczanym przez nas wpisie na stronie www lub blogu, pośród zawartej treści zamieszczamy link do innej podstrony lub artykułu. Warto jednak w tej metodzie głównie skupić się na linkach typu anchor i pozostawiać link w słowie kluczowym, które jest dobrane tematycznie ze źródłem, do którego kieruje link. Takie działanie nie tylko nada lepszego wizerunku naszej stronie dla robotów wyszukiwarek, ale również pozwoli im zrozumieć, co mogą oczekiwać po przejściu przez anchor.
- linki zewnętrzne
Jeżeli zadajesz sobie pytanie „Jak pozycjonować stronę”, z pewnością ta metoda pozycjonowania strony będzie niezbędna w całym procesie SEO. Podobnie jak linki wewnętrzne wszystko polega na zdobyciu odnośnika, który prowadzi do naszej strony, lecz w tym przypadku na serwisach zewnętrznych. Miejsce pozyskaniu linku nie ma znaczenia, jeżeli chodzi o strukturę serwisu. Mogą być to jednakowo strony www, blogi, ale również wszelkiego rodzaju fora tematyczne. Ważnym znacznikiem jakości linku jest jednak jakość strony, na której jest on pozyskany. Im większą jakość oraz ruch posiada strona, na której pozostawimy odnośnik do własnej strony, tym lepszym efektem poskutkuje.
Pozycjonowanie strony – jakich błędów unikać
Na początku nauki pozycjonowania SEO, zanim zapoznamy się z podstawowymi metodami na zwiększenie pozycji strony internetowej, warto poznać błędy, których należy unikać. Głównymi działaniami, których należy się wystrzegać, jest wspomniana w wątku audytu SEO, prędkość ładowania strony oraz dokładne zapoznanie się z linkowaniem. Mam tutaj na myśli sytuację, w której osoba z pełnym entuzjazmem rozpocznie linkowanie we wszystkich możliwych miejscach. Tego typu działanie jedynie może zaszkodzić pozycji naszej strony. Pierwszym tego powodem jest fakt, iż z pewnością nie wszystkie z tych miejsc będą jakościowe oraz dodatkowo wyszukiwarki mogłyby uznać to za spam, co wiąże się z „karą” dla naszej strony internetowej.