Lokalne SEO może być kluczem do sukcesu w osiągnięciu wysokich pozycji twojej strony internetowej, w przypadku gdy prowadzisz małe lokalne przedsiębiorstwo lub świadczone przez ciebie usługi czy sprzedawane towary ograniczają się do wybranego terenu jak miasto, czy województwo.
Czym jest lokalne SEO?
Pozycjonowanie lokalne jak każdy zabieg SEO jest procesem, który zwiększa widoczność strony firmowej w internecie oraz jej pozycję w wyszukiwarkach w celu przyciągnięcia większej liczby klientów z wyszukiwań lokalnych. Z pewnością każdy z nas, niejednokrotnie chcąc znaleźć restauracje, mechanika, kawiarnie czy jakiekolwiek inne przedsiębiorstwo lokalne szukał go w wyszukiwarce. Jeśli się temu bliżej przyjrzeć, nawet w przypadku gdy wpiszemy w Google „kawa blisko mnie”, nie ujrzymy najpopularniejszych kawiarni w kraju tylko polecane lokale z naszego miasta. To zjawisko nazywane jest właśnie lokalnym SEO.
Pozycjonowanie lokalne – czy ma sens oraz dla kogo?
Pozycjonowanie strony w ten sposób jak najbardziej ma sens. Wystarczy sobie wyobrazić zwykłą firmę lokalną na przykładzie warsztatu mechanicznego. W Polsce istnieją setki takich warsztatów w różnych lokalizacjach i w sytuacji gdyby podczas wyszukiwań w Gdańsku ukazywały się wyniki w postaci stron firmowych z Krakowa, mijałoby się to z celem. Lokalne SEO jest skierowana do wszystkich stron firmowych, których działalność ogranicza się do terenu wybranego miasta lub województwa.
Co oprócz metod pozycjonowania SEO ma wpływ na lokalną pozycję?
Główna zasada w tym przypadku pozostaje bez zmian, czyli również skupiamy się na wysokich pozycjach pod wybrane słowa kluczowe. Jednak z racji, że są to biznesy lokalne, dochodzi tutaj kilka dodatkowych aspektów, które również wpływają na pozycję w wyszukiwarkach. Oprócz linków czy treści z odpowiednimi frazami wpływ ma również:
Google Moja Firma
Jest to usługa proponowana przez Google dla firm umożliwiająca stworzenie „wizytówki” firmy w wyszukiwarce Google. Umożliwia przedstawienie najważniejszych informacji o charakterze prowadzonej działalności i wyświetlanie jej na samej górze listy wyszukiwania. Pozwala również przedstawić:
Najważniejszym elementem, który pozwala przedstawić przyszłym klientom Google Moja Firma, są opinie i recenzje ludzi. Pomimo iż nie wpłyną one bezpośrednio na wyniki pozycjonowania lokalnego, z pewnością jednak pozytywne recenzje znacząco wpłyną na tworzenie wizerunku marki oraz wzrost sprzedaży. Oczywiście usługa jest na tyle rozbudowana, że pozwala na wchodzenie w interakcję z klientami poprzez odpowiadanie na opinię oraz wgląd do statystyk ile osób obejrzało naszą wizytówkę w Google. Wykonując lokalne SEO, bez wątpienia będziesz w stanie dostrzec mnogość pozytywnych zalet tej usługi. A co ważne rejestracja w Google Moja Firma jest udostępniania całkowicie bezpłatnie.