Tekst SEO jest jednym z głównych elementów, które składają się na pozycjonowanie, czyli zdobywanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwarki. Jest to standardowa forma artykułu na stronie www z uwzględnieniem elementów wymaganych dla skutecznego SEO.
Jakie zastosowanie mają teksty SEO?
Jak sama nazwa wskazuje, są to treści, które mają na celu zwiększenie pozycji strony internetowej. Pozycjonowanie w tym przypadku odbywa się za pomocą odpowiednio dobranych słów kluczowych w tekście, które są powtórzone z odpowiednią częstotliwością oraz w określonym zagęszczeniu słów w stosunku do całego tekstu. Oprócz samego aspektu zaistnienia w sieci pod wybrane frazy, teksty tego typu są również możliwością zdobycia cennych linków do naszej strony. Są one niezbędne w celu umożliwienia dotarcia do odbiorców na podstawie wybranych słów kluczowych. Również stworzenie linków zewnętrznych w artykule, które prowadzą do innego miejsca na stronie w postaci odnośnika we fragmencie wpisu, bez treści byłoby całkowicie niemożliwe.
Treści tego rodzaju nie muszą być zamieszczane wyłącznie na własnej stronie. Istnieje możliwość zlecenia publikacji artykułu firmie lub osobie prywatnej, która posiada stronę o podobnej tematyce. Osoba przyjmująca takie zlecenie dodaje artykuł na własnej stronie, wraz z zamieszczonym linkiem, który prowadzi do naszej strony internetowej, co powoduje zwiększenie się „mocy” strony. Usługa tego typu nazywana jest wpisem sponsorowanym.
Tekst SEO – jakie powinien mieć cechy
Chcąc pisać teksty pod SEO, pomimo iż głównym ich przeznaczeniem jest zawarcie wybranych słów kluczowych oraz zamieszczenie backlinka ciągle musimy pamiętać o ich jakości. Często skupiając się na słowach kluczowych w dużej liczbie, autorzy artykułów zapominają o fakcie, że treść będzie czytana nie tylko przez roboty wyszukiwarek, ale również przez ludzi. Przede wszystkim pisząc tekst SEO, należy skupić się na jego jakości oraz wartości merytorycznej. Dopiero następnie dbamy czy:
Rodzaje tekstów w SEO
W pozycjonowaniu można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje artykułów SEO. Pierwszym z są tzw. precle, czyli artykuły na strony typu presell pages (strony internetowe stworzone w celu zamieszczenia na nich artykułu wraz z linkiem, bez większej wartości merytorycznej). Precle są tekstami, w których autor skupia się tylko i wyłącznie na odpowiednim nasyceniu tekstu słowami kluczowymi. Jakość w tym przypadku odgrywa rolę drugiego planu, ponieważ teksty typu precel są skierowane głównie dla robotów wyszukiwarek. Drugim rodzajem są artykuły, które również posiadają moce napędowe w postaci fraz kluczowych, ale treść w nich zawarta jest bogata merytorycznie. Oczywistym faktem jest, że tekst SEO, który zawiera wiedzę przydatną dla czytelnika oraz wspiera pozycjonowanie SEO, będzie o wiele lepszym wyborem od precli.