Zlecę pozycjonowanie – niewątpliwie jest to myśl, która przechodzi przez głowę wielu właścicielom stron internetowych. Zazwyczaj dzieje się to w momencie, gdy zostaną przytłoczeni nadmiarem informacji na temat pozycjonowania SEO. Towarzyszy temu jednak zmartwienie komu i jak zlecić skuteczne pozycjonowanie. Dzięki naszemu artykułowi dowiesz się między innymi, na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy i jakie efekty przynosi dobre wykonanie działań związanych z pozycjonowaniem.
Zlecanie pozycjonowania – pierwsze kroki
Jeżeli nie posiadasz wiedzy na temat pozycjonowania i klamka zapadła w decyzji, że zostanie to zlecone innej osobie lub firmie, nie wykonuj żadnych działań samodzielnie. Na pewno nie bez powodu pojawiła się myśl „zlecę pozycjonowanie”. Z pewnością wynikło to z kwestii braku posiadanego doświadczenia w tego typu pracy. W takiej sytuacji nawet gdy będzie się wydawać, iż działania podejmowane na własną rękę są poprawne, to w rzeczywistości może się okazać wręcz odwrotnie. W żaden sposób nie próbuj wykonywać linkowania, jeśli brak Ci wiedzy w tym zakresie, a także nie próbuj przekształcać istniejących już treści na siłę w przyjazne dla SEO. Jeśli jednak doszło już do takiej sytuacji, to nie jest to jeszcze koniec świata. Takie działanie jest zazwyczaj możliwe do naprawienia i wychodzi na jaw w raporcie z audytu SEO. Nie mniej jednak warto zauważyć, że jeśli oprócz samego pozycjonowania strony dojdzie aspekt korekcji błędów, kwota wyceny wzrośnie.
Zlecę pozycjonowanie – firma czy freelancer?
Jest to dość sporna kwestia, ponieważ każdy wypowiada się według własnego zdania, co nie zawsze jest obiektywne. Wydawać się może, że jeżeli wybierzemy firmę zewnętrzną, zawsze będziemy mogli oczekiwać profesjonalizmu i poprawnego podejścia. Z kolei wiele osób zakłada, że freelancerowi będzie brakowało doświadczenia i nie wykona swojej pracy zgodnie z naszymi oczekiwaniami. W rzeczywistości sytuacja przedstawia się nieco inaczej. Zdarzają się przypadki, w których pomimo współpracy z pewnymi firmami przez okres kilku miesięcy, o obiecywanych wynikach z początku współpracy nie można nawet śnić. Dlatego zlecając pozycjonowanie, nie można jednoznacznie stwierdzić, że wybór jednej ze stron będzie lepszym rozwiązaniem. Każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie.
Do tematu warto podejść na chłodno i rozsądnie. Wiadomo, że czas jest bardzo ważny, ale wybieranie pierwszej lepszej osoby czy firmy, która odpowie na nasze ogłoszenie, może nie przynieść zadowalających efektów. Z tym będzie się wiązał brak wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Przede wszystkim na początku pozbieraj kilka różnych ofert, zgłoś się do różnych agencji SEO oraz freelancerów z prośbą o oferty. Otworzy to przed Tobą szersze pole wyboru. Skontaktuj się z właścicielami ofert, które wydają Ci się najbardziej rzetelne, a następnie szczegółowo wypytaj o staż w pozycjonowaniu SEO, doświadczenie oraz portfolio i przykładowe wyniki działań.
Czytaj również: Pozycjonowanie za efekt - czy taka metoda współpracy jest dobra?
Ostatnim i najważniejszym elementem w zleceniu pozycjonowania jest zdobycie informacji, czy dana firma lub osoba prywatna tworzy szczegółowe raporty ze swoich działań. Oczywiste jest, że jeśli osoba działająca w pozycjonowaniu nie będzie miała problemu ze zdaniem raportu oraz przedstawieniem miejsc, gdzie pozyskała dla Ciebie linki, będzie oznaczało to jej uczciwość. Pamiętaj, aby unikać firm, które nie życzą sobie podawania takich informacji, bo przecież masz prawo wiedzieć, w jaki sposób przebiega pozycjonowanie Twojej własnej strony internetowej.
Pozycjonowanie stron - na jakie działania możesz liczyć?
Pozycjonowanie strony to usługa, która powinien zainteresować się każdy, kto rozumie, jak ważna jest widoczność w sieci. Jednocześnie mamy świadomość tego, że właściciele stron www, sklepów internetowych czy firm zawsze mają sporo na głowie - niezależnie od branży. Dlatego, jeżeli przychodzi Ci na myśl pomysł - "zlecę pozycjonowanie strony!" - to możesz liczyć na pomoc wielu agencji. Celem każdej z nich powinno być wsparcie Twojej firmy w dynamicznym rozwoju poprzez zwiększenie jej widoczności w sieci. Niestety, nie zawsze tak jest, dlatego zleć pozycjonowanie poprzedzając wybór wykonawcy dokładnym researchem.
Możesz zastanawiać się też, czym tak naprawdę będzie zajmowała się wybrana osoba lub firma. Przeglądając ogłoszenia, przekonasz się, że zakres działań różni się. Zazwyczaj jednak kompleksowe pozycjonowanie stron internetowych przez profesjonalne agencje obejmuje:
- audyt strony,
- analizę słów kluczowych,
- optymalizację techniczną (m.in. skrócenie czasu ładowania strony; uzupełnienie metadanych; wdrożenie certyfikatu bezpieczeństwa; udoskonalenie szablonu i wyglądu witryny)
- tworzenie treści na bloga, social media
- tworzenie bazy tekstów i linków na stronach zewnętrznych
Oczywiście nie każda agencja odpowiedzialna za pozycjonowanie strony wykonuje wszystkie te działania samodzielnie. Dlatego już na początku kontaktu należy uzgodnić zakres i warunki współpracy, aby wyeliminować ewentualne nieporozumienia i niedopowiedzenia.
Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie strony?
Odpowiedź na pytanie, dlaczego warto pozycjonować stronę, jest prosta. Dzięki inwestycji w działania specjalisty można liczyć, że witryna będzie pięła się w wynikach wyszukiwania i w ten sposób trafiała do coraz większej grupy odbiorców. Jest to bardzo ważne, ponieważ obecnie większość osób szuka informacji na temat firm, produktów i usług w sieci - reklama tradycyjna np. w postaci banerów czy ulotek każdego dnia odchodzi coraz bardziej w zapomnienie. Nie będąc widocznym w Internecie, tracicie szansę na zdobycie nowych klientów, a tym samym szansę na rozwój firmy.
Sama strona to jednak nadal za mało. Należy zadbać o to, aby wpisując poszczególne zapytania w wyszukiwarce, Internauci natrafiali na nasze treści i byli zadowoleni z tego, co widzą. Niezależnie od tego, czy jesteście właścicielem firmowej strony www z blogiem, czy sklepu internetowego - czym prędzej wrzućcie do sieci ogłoszenie "zlecę pozycjonowanie" lub nie traćcie czasu i po prostu skorzystajcie z oferty specjalistów z SEOSki.